وبلاگ

آموزش پارک کردن در سربالایی و سرپایینی

آموزش پارک کردن در سربالایی و سرپایینی

قطعا تابحال برای شما پیش آمده است که در شرایطی قرار گرفته اید که باید ماشین تان را در سربالایی ویا سرپایینی ها با شیب زیاد پارک کنید. بعد از پارک کردن خودرو که ممکن است راننده را کمی اذیت کند، معمولا فکر شما درطول مدتی که خودروی شما پارک است درگیر این موضوع می شود که آیا جای ماشینم امن است؟ آیا اتفاقی برایش نیافتاده است؟ در این مقاله ما می خواهیم به شما نکاتی را آموزش دهیم که خیالتان از این بابت راحت باشد و همینطور درصورت وقوع هر گونه حادثه ای، خسارت قابل توجهی به شما نرسد.

ابتدا باهم نکات مربوط به پارک کردن خودرو در سربالایی را بررسی می کنیم و در انتهای مقاله، پارک کردن در سرپایینی ها که عملا برعکس سربالایی است را بررسی می کنیم.

پارک کردن در سربالایی ها :

نکات پارک کردن در سربالایی

بعد از این که شما جای مناسبی برای خودروتان پیدا کردید و ماشین تان را بخوبی در سربالایی پارک کردید، این نکات را باید رعایت کنید. همانطور که در تصویر می بینید فرمان را به سمت چپ خودتان بچرخانید تا چرخ های جلو را از جدول دور شوند. با وضعیتی که اکنون ماشین تان در آن قرار گرفته است، اگر خودرو حرکت کند انتهای چرخ جلو به جدول گیر کند و خودرو متوقف شود. در انتها ماشین را روی دنده یک قرار دهید و پشت چرخ عقب ماشین یک تکه سنگ قرار دهید.

پارک کردن در سرپایینی ها :

نکات پارک کردن در سرپایینی

پارک کردن در سرپایینی ها دقیقا برعکس سربالایی است. بعد از اینکه ماشین تان را در جای مناسب پارک کردید، این نکات را باید رعایت کنید. همانطور که در تصویر می بینید فرمان را به سمت راست خودتان بچرخانید تا چرخ های جلو به جدول نزدیک شوند. با وضعیتی که اکنون ماشین تان در آن قرار گرفته است، اگر خودرو شما به عقب حرکت کند انتهای چرخ عقب به جدول گیر کند و خودرو متوقف شود. در انتها ماشین را روی دنده عقب قرار دهید و پشت چرخ جلو ماشین یک تکه سنگ قرار دهید.

نکته ی آخر :

نکته ی آخری که به شما باید بگویم این است که وقتی حاشیه مکانی که ماشین تان را آنجا پارک کردید جدول نداشت، باید فرمان را به سمت راست خودتان بچرخانید. همینطور برای پارک کردن در این چنین موقعیت هایی می توانید از ترمز دستی کمک بگیرید.

در این مقاله ی نسبتا کوتاه ما سعی کردیم یکی از نکات مهمی که اغلب راننده ها آن را فراموش کرده اند را به شما یادآوری کنیم. داشتن این مهارت های نسبتا ساده به شما کمک می کند که از خطرات و خسارات احتمالی جلوگیری کنید. همینطور می توانید با مطالعه این مقاله یکی دیگر از مهارت هایی که هر راننده ای باید داشته باشد را یاد بگیرید. همینطور اگر مورد دیگری به ذهن شما می رسد ویا تجربه ی جالبی در این زمینه دارید حتما در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *