وبلاگ

همه ی بازدید هایی که قبل از سفر باید حتما انجام دهید!!

همه ی بازدید هایی که قبل از سفر باید حتما انجام دهید!!

اکثر خانواده های ایرانی حداقل یکبار در سال با خودور هایشان به سفر می روند. خراب شدن ماشین در حین سفر یکی از بدترین تجربه هایی هست که برای اعضای ممکن پیش بیاید. مهم نیست در کدام فصل سال و با چه خودرویی سفر می کنید. یکسری بازدید های ساده وجود دارد که قبل از سفر باید حتما به آن ها توجه کنید تا مشکلی برای خودروی شما پیش نیاید و از سفر خود لذت ببرید.

اول از همه مطمئن شدن از سلامت تایر ها

قبل از سفر حتما از سلامت تایر ها مطمئن شوید

لاستیک های خودروی شما جزو مهمترین قسمت های خودرو است که قبل از سفر حتما باید آن را بازدید کنید. اگر تایر های شما فرسوده اند ویا دارای پارگی هستند، حتما قبل از سفر رفتن آنها را تعویض کنید. در صورت پاره شدن ویا ترکیدن لاستیک خودرو خسارات و آسیب های جدی به خودرو و همینطور سرنشینان خودرو وارد میشود، خساراتی که اغلب آن ها جبران پذیر نیستند.

فشار باد تایر ها و زاپاس

کار دیگری که باید انجام دهید، تنظیم فشار باد تایر های خودرو است. این کار علاوه براین که فرمان پذیری خودروی شما افزایش می دهد، باعث کاهش مصرف سوخت نیز میشود. برای آشنایی با روش های بسیار ساده ای که مصرف سوخت شما را کاهش می دهد، می توانید این مقاله رو مطالعه کنید. آخرین کاری که در مورد تایر ها باید انجام دهید چک کردن لاستیک زاپاس است. سالم بودن لاستیک زاپاس و تنظیم بودن فشار باد آن از نکات مهم و ضروری است که حتما باید آن را بازدید کنید. همینطور باید مطمئن شوید که وسایل لازم مثل آچار چرخ و جک و … را برای عوض کردن لاستیک خودروتان بهمراه داشته باشید.

روغن موتور

چک کردن روغن موتور از مهمترین بازدید های قبل از سفر

اگر زمان تعویض روغن موتور شما فرارسیده است ویا زمان آن نزدیک است ، حتما قبل از سفر آن را عوض کنید. مسافتی که شما در سفر می پیمایید ممکن است چندین هزار کیلومتر باشد و با این شرایط بهتر است که از روغن موتور تازه ای استفاده کنید. با این کار هم رانندگی برای شما راحت تر میشود و هم فشار کمتری به خودروی شما وارد میشود. علاوه بر بازدید کردن روغن موتور خودرو بهتر روغن ترمز و همینطور ضدیخ خودرو را قبل از  سفر چک کنید. برای مشاهده لیست بهترین و باکیفیت ترین روغن موتور های موجود در بازار وارد این لینک شوید.

چراغ های اتومبیل

قبل از سفر حتما همه ی چراغ های خودرو تان چک کنید و در صورتی که هرکدام از آنها سوخته بود و نور مناسبی نداشت حتما آنها را تعویض کنید. خراب بودن چراغ های خودروی شما مشکلات زیادی برای شما و همینطور سایر راننده ها بوجود می آورد. توصیه میشود که حتما چند لامپ اضافی در خودرو خودتان داشته باشید تا در صورت خراب شدن در طول سفر آن ها را تعویض کنید.

چک کردن ترمز ها

ترمز های خودرو جزو مهم ترین اجزای خودرو است که با سلامت سرنشینان آن ارتباط مستقیم دارد. قبل از سفر حتما لنت های ترمز خودروتان را بازدید کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید تا مشکلی از این بابت برای شما در طول سفر پیش نیاید و سفر مطمئن و ایمنی را تجربه کنید.

سیستم خنک کننده خودرو

زمانی که خودروی شما برای مدتی خاموش بوده، درب رادیاتور را باز کنید و میزان آب رادیاتور را چک کنید. علاوه بر آن تانک ذخیره آب را رادیاتور را نیز چک کنید و درصورت نیاز آن ها را پر کنید. سپس در نهایت اتصالات و شلنگ های رادیاتور را چک کنید که به درستی متصل شده باشند. کار دیگری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که فن خودروی شما بدرستی کار می کند و دمای آب خودروی شما همیشه تنظیم میشود. برای این کار می توانید یک مسافت 15 دقیقه ای را با خودروتان طی کنید و ببینید که وقتی دمای آب بالا می رود فن خودروی شما کار می کند یا نه ؟

مایع شیشه شور

قبل از سفر حتما مایع شیشه شور را بازدید کنید

اکثر راننده ها فراموش می کنند که منبع شیشه شور را پر کنند. در حین سفر ممکن است شما شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه کنید، از گرد و خاک گرفته تا شرایط بارانی ویا حتی برخورد حشرات به شیشه ی خودرو شما. دراین شرایط تمیز کردن شیشه ی خودرو مهمترین کاری است که شما باید بسرعت انجام دهید و در غیر این صورت رانندگی برای راننده بسیار مشکل می شود و احتمال در معرض خطر قرار گرفتن را افزایش می دهد. به همین دلیل است که بازید مخزن شیشه شور و پر کردن آن جزو مهم ترین بازدید هایی است که باید قبل از شروع سفر خود انجام دهید.

در آخر :

چک لیستی نسبتا ساده ای که در این مقاله به شما معرفی کردیم بسیار به شما کمک می کند که سفر لذت بخشی را تجربه کنید و نگرانی از بابت خودرو در طول سفر نداشته باشید. علاوه براین اقدامات بهتر است یکسری وسایل مثل یک دبه آب، جک و آچار چرخ و … در خودروی شما حتما داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از آن ها استفاده کنید. همینطور اگر به مناطق کوهستانی سفر میکنید، زنجیر چرخ را فراموش نکنید. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید ویا از وسیله ی ضروری دیگری استفاده می کنید در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

گروه آلفا 110 سفر بسیار خوبی را برای شما و خانواده تان آرزو می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *