وبلاگ

ساده ترین روش های از بین بردن بوی سیگار از خودرو

ساده ترین روش های از بین بردن بوی سیگار از خودرو

آیا داخل خودرو سیگار می کشید ویا سایر سرنشینانی که سوار ماشین شما می شوند سیگار می کشند؟ اگر جواب شما مثبت است، احتمالا داخل کابین خودروی شما بوی سیگار می دهد و این بو شما و سایر افرادی که به خودروی شما سوار می شوند را اذیت می کند. با توجه به اینکه سطوح مختلف خودرو بوی سیگار را جذب می کنند، مشکل بزرگ دیگری که بوی سیگار برای شما ایجاد خواهد کرد این است که از بین بردن این بو از داخل کابین بسیار دشوار است. مخصوصا اگر خیلی وقته که برای از بین بردن آن اقدام نکرده باشید !

در این مقاله ما 8 راه ساده برای از بین بردن بوی سیگار کابین خودرو به شما معرفی می کنیم که به شما کمک میکند هرچه سریعتر از شر این بوی آزار دهنده خلاص شوید.

دانه های قهوه :

استفاده از دانه های قهوه برای از بین بردن بوی سیگار

با توجه به اینکه دانه های قهوه رایحه ی غالب تری نسبت بوی سیگار دارد، این رایحه می تواند بعد از مدتی جایگزین بوی سیگار خودروی شما شود و آن را از بین ببرد. برای این کار کافیست یک ظرف بردارید و مقداری دانه ی قهوه درون آن بریزید. سپس آن را درون خودرو بگذارید و همه ی شیشه های و کانال های تهویه ی خودرو را ببندید و بگذارید چند ساعت در خودروی شما بماند. البته به این نکته توجه کنید به نسبت میزان بوی سیگاری که حس می کنید، دانه ی قهوه در ظرف بریزید، همینطور اگر این کار را در روز های گرم انجام دهید تاثیر بیشتری خواهد داشت.

سرکه ی سفید :

استفاده از سرکه ی سفید قدیمی ترین روشی است که عموم مردم برای از بین بردن بوی بد استفاده می کنند و احتمالا شما نیز این روش را برای از بین بردن بوی سیگار از ماشین تان امتحان کرده اید. ولی در این مقاله می خواهم یک روش جدید را به شما معرفی کنم. یک اسپری بردارید، یک چهارم لیوان سرکه سفید را با 2 لیوان آّب مخلوط کنید و داخل مخزن اسپری بریزید. سپس تمام شیشه های خودرو را از داخل با این محلول تمیز کنید. سپس مدتی صبر کنید تا شیشه ها خشک شوند که بوی خود سرکه نیز از بین برود.

جوش شیرین :

استفاده از جوش شیرین نیز یکی از روش های پرکاربرد و قدیمی برای تمیز کردن یک محیط است. برای از بین بردن بوی بد سیگار نیز می توانید از آن استفاده کنید. برای این کار روی همه ی کف پوش ها و روکش های صندلی جوش شیرین بریزید و 5 الی 10 دقیقه صبر کنید که کارش را انجام دهد. بعد از اینکه حس کردید که بوی بد کابین از بین رفته است آن را جارو کنید. نکته ای که باید توجه کنید این است هنگام این کار باید محلی که جوش شیرین می ریزید خشک باشد.

چوب های دارچین :

استفاده از چوب دارچین برای از بین بردن بوی سیگار داخل خودرو

دارچین شاید یکی از موثر ترین راه های از بین بردن بوی بد باشد. اگر از رایحه ی دارچین خوشتان می آید حتما این روش را امتحان کنید. مقداری چوب دارچین را در کتری بریزید و صبر کنید که مخلوط شما بخوبی بجوشد. سپس آن را درون یک ماگ یا ظرف بریزید و دورن خودرو ببرید. در نهایت صبر کنید که دمای دارچین به دمای داخل خودرو برسد تا رایحه ی آن بخوبی داخل کابین خودرو پخش شود. شاید این روش کمی سخت باشد ولی مخصوصا در فصل زمستان، ارزشش را دارد و رایحه ی بسیار خوبی داخل خودروی شما پخش می شود.

پوست مرکبات :

بعد از خوردن  مرکبات، می توانید از پوست آن ها برای از بین بردن بوی بد سیگار از خودروتان استفاده کنید. بعد از خوردن پرتقال، لیمو ترش و سایر میوه هایی که خاصیت اسیدی دارند، پوست آن ها را در یک ظرف بریزید و آن را در خودرو تان قرار دهید. با این کار علاوه بر این بوی بد سیگار جذب آن ها می شود بلکه بوی خوب مرکبات جایگزین آن میشود.

روزنامه :

اگر یکی از سرنشینان داخل خودروی شما سیگار کشید و میخواستید بوی آن را از بین ببرید، روزنامه به شما کمک می کند. ولی اگر بطور مدام و طولانی مدت شما در خودرو سیگار می کشید، روزنامه خیلی تاثیری در کاهش این بو ندارد. برای کاهش بوی سیگار کافی چند روزنامه بردارید و چند ساعت در جاهای مختلف خودرو قرار دهید.

زغال :

از بین بردن بوی بد با استفاده از زغال

اگر شما نمی خواهید که رایحه ی دیگری جایگزین بوی سیگار داخل کابین خودرو شما شود، استفاده از زغال بهترین راه ممکن برای شماست. یک بسته زغال بگیرید و آن را باز کنید و از شب تا صبح در خودرو بگذارید. با این کار زغال بوی بد سیگار را جذب می کند بدون اینکه رایحه ی دیگری وارد خودرو شما شود.

فیلتر داخل اتاق (کابین) :

یکی دیگر از کارهای ساده و البته تاثیر گذاری برای از بین بردن بوی سیگار از خودرو این است که فیلتر داخل اتاق را تعویض کنید. بگذارید یک تجربه ی شخصی را با شما در میون بگذارم. نکته ی مهمی که تاثیر گذاری این روش تا چند برابر افزایش می دهد استفاده از پودر وانیل است !! . قبل از عوض کردن، روی فیلتر جدید مقداری پودر وانیل بریزید و سپس آن را نصب کنید. سپس تمامی پنجره های خودرو را ببندید و به مدت 20 الی 30 دقیقه بخاری خودرو را با دمای نسبتا بالایی روشن کنید. بعد از نیم ساعت وارد خودرو شوید تا بوی خوش وانیل را حس کنید.

نکته مهم و پایانی :

قبل از امتحان کردن روش های بالا، برای افزایش تاثیرگذاری این روش ها، بهتر است تمام خودرو را بخوبی جارو کنید و همینطور زیرپایی ها را بشویید. ما در این مقاله سعی کردیم روش هایی متنوعی را به شما ارائه کنیم تا با توجه به شرایطی که دارید از آن ها استفاده کنید. البته این روش ها فقط مختص بوی سیگار نیستند و به شما برای از بردن همه ی بو های آزاردهنده به شما کمک می کند. با توجه به سخت بودن از بین بردن بوی بد سیگار شاید بهتر باشد که در خودرو اجازه ندهید کسی سیگار بکشد تا شما هم اذیت نشوید. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید ویا از روش دیگری استفاده می کنید در قسمت دیدگاه ها، با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *