وبلاگ

ساده ترین روش های براق و سیاه کردن لاستیک ماشین

سیاه کردن لاستیک ماشین

سیاه کردن لاستیک ماشین و براق کردن شون یکی از کار های مهمی هستش که با انجام دادنش، ماشین تون جذاب و جذاب تر میشه. رینگ ها و لاستیک های ماشین نقش بسیار زیادی در زیبایی ماشین دارند. البته تنها انتخاب و خریدن یک رینگ زیبا و یک لاستیک پهن خفن کافی نیست. اگر رینگ و لاستیک های ماشین کثیف باشند دیگه تاثیر اولیه خودشون رو ندارند ولی برعکس اگه لاستیک های ماشین سیاه، براق و تمیز باشند، زیبایی ماشین تون رو تا چندین برابر افزایش میدن. به همین دلیل اکثر ماشینباز ها دنبال روش های مختلفی برای مشکی کردن لاستیک ماشین شون هستند.

چگونه لاستیک ماشین را سیاه کنیم ؟!

یکی از سوالات مهمی که زیاد پرسیده میشه این که چگونه لاستیک ماشین را براق کنیم ؟! توی این مقاله آموزشی قراره روش های نسبتا ساده ای برای سياه كردن لاستيك ماشين بهتون آموزش بدم که اکثرا روش های کم هزینه و خونگی هستند که خودتون خیلی راحت میتونین توی خونه انجامشون بدین.

ساده ترین راه :

بگذارید ساده ترین راه را همین اول به شما بگویم. ساده ترین روش خریدن واکس ها و اسپری های براق کننده لاستیک است. از نظر تاثیر گذاری و ماندگاری نیز از اسپری ها و واکس ها بخوبی عمل می کنند ولی مسئله اصلی هزینه آن ها است. اگر شما بخواهید بطور مدام از این واکس ها و اسپری ها استفاده کنید، هزینه ی زیادی برای شما خواهد داشت که همه افراد نمی توانند این هزینه ها را پرداخت کنند. به همین دلیل بگذارید روش های کم هزینه تر و نسبتا ساده ای را به شما معرفی کنم و تاثیر نسبتا مشابه ای خواهند داشت.

برای شروع ابتدا با هم روش هایی را بررسی می کنیم که به کمک آن ها می توانید تایر های خودرو تان را براق کنید. در اکثر این روش ها، از ابزار و موادی استفاده می شود دست ساز هستند و تهیه آن ها بسیار ساده است.

سياه كردن لاستيك ماشين با نوشابه مشکی :

یکی از کم هزینه ترین روش های سیاه کردن لاستیک ماشین استفاده از نوشابه مشکی هستش. برای براق كردن لاستيك با نوشابه باید مراحل زیر را طی کنید.

  • مقدار کمی پودر لباسشویی را با نوشابه مشکی مخلوط کنید. سپس محلول به دست آمده را توی یک بطری اسپری بریزید. بخوبی تکونش بدین و روی لاستیک ماشین اسپری کنید.
  • سپس یک حوله، پارچه یا ابر بردارید و روی لاستیک ماشین بکشید.

این روش به نوعی همانند ساخت واکس لاستیک با نوشابه است. نکته خیلی مهمی که باید بهش توجه کنید این است که به هیچوجه این ترکیب دست ساز روی بدنه ماشین شما نریزد. چون موجب از بین رفتن رنگ بدنه خودرو می شود. البته می توانید از نوشابه به تنهایی برای سیاه کردن تایر ها استفاده کنید.

سياه كردن لاستيك ماشين با نوشابه مشکی

یکی از مشکلاتی که تميز كردن لاستيك ماشين با نوشابه به وجود میاره این که گرد و خاک به لاستیک ماشین تون میچسبه. در کنار گرد و خاک برای همین توی ادامه این اموزش، می خوام بهتون روش های ساخت واکس لاستیک بدون استفاده از نوشابه رو بهتون اموزش بدم.

استفاده از روغن بچه برای سیاه کردن لاستیک ماشین :

یکی دیگه از سوالاتی که زیاد پرسیده میشه اینکه چجوری لاستیک ماشین را تمیز کنیم ؟! یکی از ساده ترین روش های سیاه و تمیز کردن لاستیک های ماشین، استفاده از روغن بچه است. روش ساخت این واکس دست ساز برای سياه كردن لاستيك ماشین بصورت زیر است:

  • یک بطری اسپری بردارید. نصف فنجان آب، 2 یا 3 قطره مایع ظرفشویی و یک فنجان روغن بچه را با هم مخلوط کنید و درون بطری بریزید. سپس در بطری را ببندید و آن را بخوبی تکان دهید تا مخلوط شوند.
  • مقداری از این مخلوط را روی لاستیک ماشین اسپری کنید. همینطور یک حوله یا پارچه تمیز بردارید و مقداری از این محلول را روی آن نیز اسپری کنید.
  • سپس با استفاده از حوله یا پارچه، لاستیک ماشین را پاک کنید تا ببینید چگونه دور لاستیک ماشین تون براق میشود.

با توجه به گرون بودن واکس ها و اسپری های براق کننده لاستیک این روش خانگی با قیمت خیلی کمتر، تقریبا همان تاثیرگذاری را در سیاه کردن لاستیک ماشین تون خواهد داشت.

مشکی کردن لاستیک ماشین با روغن لیمو :

روش دیگری که برای سیاه کردن لاستیک های ماشین تون می توانید ازش استفاده کنید، مخلوط روغن لیمو است. نکته ی مهمی که می خواهم به شما بگویم این است که روغن لیمو یک براق کننده بسیار قوی برای لاستیک ماشین است و نسبت به سایر روش ها تاثیر بیشتری دارد. روش تهیه این براق کننده لاستیک و استفاده ازش بصورت زیر است :

  • یک سطل بردارید، به اندازه نصف فنجان مایع ظرف شویی در آن بریزید. سپس آن را با آب پر کنید. سپس حدود یک فنجان پودر لباسشویی ویا بوراکس بریزید سپس آن را هم بزنید.
  • سپس به اندازه ی یک چهارم فنجان روغن لیمو بریزید و سپس مخلوط را بخوبی هم بزنید. با استفاده از یک فرچه، مخلوط را روی لاستیک ها بکشید.
  • در نهایت یک حوله یا پارچه بردارید. آن را داخل مخلوط کنید و آب آن را بگیرید. سپس لاستیک را بوسیله آن تمیز کنید.

چگونگی مشکی کردن لاستیک ماشین با روغن لیمو

سیاه کردن لاستیک ماشین با الکل و روغن کرچک

یکی دیگه از سوالایی که زیاد پرسیده میشه اینکه چگونه و با چه چیزی دور لاستیک ماشین را سیاه کنیم ؟! شاید یکی از بهترین روش برای سیاه شدن لاستیک ماشین و مخصوصا دور لاستیک استفاده از براق کننده های دست ساز و خونگی است.یکی از واکس های براق کننده طبیعی و دست ساز ترکیب الکل و روغن کرچک است. از الکل به تنهایی نیز می توانید برای سياه كردن لاستيك ماشين تون استفاده کنید ولی ترکیب آن با روغن کرچک و همینطور صابون تاثیر بسیار زیادی برای سیاه کردن لاستیک ماشین تون دارد. برای درست کردن این مخلوط و استفاده ازش مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا مقداری مایع ظرفشویی یا صابون را با یک سطل آب گرم مخلوط کنید آن را بخوبی هم بزنید. سپس از به کمک یک پارچه یا ابر آن را روی لاستیک های ماشین تان بکشید.
  • سپس یک حوله یا پارچه تمیز بردارید و روی آن مقداری الکل بریزید و تایر ماشین با آن تمیز کنید. در انتها نوبت به روغن کرچک میرسه. یک حوله یا پارچه دیگه بردارید. روغن کرچک را روی لاستیک ماشین تون بکشید تا ببینید چه تاثیری در سیاه کردن دور لاستیک ماشین تون داره.

یک تجربه ی شخصی : سياه كردن لاستيك ماشين با ریکا و آب

در اینجا می خواهم یکی از ساده ترین روش ممکن برای سیاه کردن لاستیک ماشین را به شما معرفی کنم که عملا هزینه ای برای شما نخواهد داشت. با ترکیب ریکا و آب یک سطل کف درست کنید. سپس بوسیله یک ابر یا حوله بخوبی تایر ها لاستیک های ماشین را کفی کنید. دیگر نیازی نیست کاری کنید و بگذارید که کف ها خودشان خشک شوند تا لاستیک های ماشین تون براق شوند. سياه كردن لاستيك ماشين با ریکا و آب یکی از روش های قدیمی براق و مشکی کردن لاستیک ماشین هستش.

سياه كردن لاستيك ماشين با ریکا و آب

طبیعتا این روش تاثیر گذاری روش های قبلی که به شما معرفی کردیم را ندارد ولی بی تاثیر نیز نیست. البته بهتر است این روش را زمانی استفاده کنید که لاستیک ها تمیز هستند.

کلام آخر :

برای تمیز کردن رینگ های خودرو بهترین ترکیب همان کف و آب است. البته راه های دیگری مثل استفاده از پاک کننده های چندمنظوره سطوح، گاز پاک کن ها ویا استفاده از پاک کننده های شیر آلات نیز وجود دارد. از این روش ها نیز می توانید بسته به جنس رینگ ها و زمانی که مطمئن هستید آسیبی به رینگ ها نمی رسد، از آنها استفاده کنید. آخرین نکته ای که باید به شما بگویم این است که روش هایی که باهم در این مقاله بررسی کردیم تاثیری زیادی در نگهداری لاستیک ها و افزایش طول عمر لاستیک ها ندارند، به همین دلیل بهتر است هر چند وقت یکبار از واکس های لاستیک نیز استفاده کنید. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید ویا از روش دیگری استفاده می کنید در قسمت دیدگاه ها، با ما به اشتراک بگذارید.

23 دیدگاه در “ساده ترین روش های براق و سیاه کردن لاستیک ماشین

  1. بردباری گفت:

    سیاه کردن با آب داغ و چند عدد قند و ریکا و رکه

    1. کاربر سایت گفت:

      قند طولانی مدت باعث ترک لاستیک میشه

      1. سلام درست میفرمایین. سایر روش های براق وردن لاستیک که گفته شده تاثیر گذار تر هستن

  2. محمد گفت:

    من یه قوطی از باک ماشینم گازوئیل میکشم تو قوطی نوشابه میریزم و یه اسپری شیشه شور بهش بستم. یه کوچلو اسپری میکنم از تهرون تا بندر برق میزنه تو مسیر هم یه دستمال یا ابر میکشم روش مشگی مشگی میشه آب شکر هم میشه نوشابه مشگی خالی هم میشه و…. یا علی مدد

    1. سلام. ممنون از همراهی شما🌹 روش جالبی برای براق کردن لاستیک های ماشین بود.

    2. کاربر سایت گفت:

      داداشمون شفر نیسانه مطمعنم

      1. از کجا مطمئنين‌؟

  3. سید گفت:

    سلام با آب قند هم می توانید به راحتی لاستیک ماشین رو سیاه سیاه کنید ، آسون ترین راه وکم خرج ترین راه هستش، یاعلی.

    1. ممنون از ممنون از همراهی شما🌹

    2. محمد امین گفت:

      با قند کم کم لاستیک ترک بر میداره

      1. ممنون از مشارکت شما. درست میفرمایین

      2. کاربر سایت گفت:

        دوستان محلولی از نوشابه مشکی و مایع ظرفشویی و جوش شیرین عالی میشه

        1. ممنون از همراهی شما🌹

  4. ماشین باز گفت:

    آیا با ریکا و آب تایر خوب سیاه میشه

    1. اره خیلی خوب جواب میده

  5. کاربر سایت گفت:

    بامخلوط کردن روغن سوخته ومایه ظرفشویی هم خیلی سیاه میشه

    1. روغن سوخته ؟ فک کنم لاستیک به فنا بره

  6. ناشناس گفت:

    اساتیدا

    1. جمع اساتید جمعه 🙂

  7. عرفان گفت:

    باحاله😄

    1. لطف دارین🌹❤️

  8. امیر علی گفت:

    سلام اقایون داداشا. من کارواشی ام اب ریکا عالیه با پودر نانو

    1. سلام. اره عالی جواب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *