وبلاگ

سریع ترین ماشین های جهان ، از گذشته تا امروز ؟!

سریع ترین ماشین های جهان ، از گذشته تا امروز ؟!

همه ی ما بصورت غریزی دوست داریم ماشین خفن تر و بهتری سوار شویم و لذت بیشتری از رانندگی کردن ببریم. افرادی که علاقه ی بسیار زیادی به دنیای خودرو ها دارند علاوه براین حس غریزی همیشه خودرو ها را با یکدیگر مقایسه می کنند (مخصوصا اگه پای ماشین خوشون هم وسط باشه!) و برای خودشان یک لیست از ماشین هایی که می خواهند روزی رانندگی کردن با اونها رو تجربه کنند، ایجاد می کنند. benchmark های مختلفی وجود دارد که ماشین ها را براساس فاکتور های مختلف مثل امکانات رفاهی، ایمنی، قیمت و قدرت موتور و … تقسیم بندی می کند. در این مقاله می خواهیم به شما 5 تا از سریع ترین ماشین های جهان معرفی کنیم و چند تا ویدئو درباره ی اون ها ببینیم. اگر شما هم مثل من عاشق سرعت و هیجان هستید این ویدئو ها رو از دست ندید.

رتبه ی اول : +Bugatti Chiron Super Sport 300

بگذارید کمی از مشخصات این SuperCar به شما بگویم. این ماشین از یک موتور 8 لیتری با 4 توربو شارژر W16 با قدرت 1600 اسب بخار بهره می برد که ظرف 2.4 ثانیه سرعت خودرو را به عدد 100kmh می رساند. قیمت این خودرو از 3.5 میلیون دلار شروع می شود و حدود 500 هزار دلار از بوگاتی شیرون معمولی گران تر است. نکته ی جالب دیگر در مورد این خودرو این است که تنها 30 عدد از این خودرو تولید شده است.

در سال 2019 بود که بوگاتی با این خودرو دوباره به تولید کننده سریع ترین خودرو های دنیا تبدیل شد و رکورد بیشترین سرعت ثبت شده که بطور رسمی متعلق به  Agera RS با 448 کیلومتر بر ساعت (همینطور ادعای 485 کیلومتر بر ساعتی Hennessey Venom F5) بود را شکست. همینطور به اولین ماشین تبدیل شد که از سرعت 300mph عبور کرد و لقب سریعترین خودروی جهان را با 490.484kmh به خودش اختصاص داد. این رکورد در پیست اختصاصی فولکس واگن و توسط Andy Wallace ثبت شد.

رتبه ی دوم : Hennessey Venom F5

برای تولید شاسی این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است که باعث شده این خودرو وزن بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یکی از سریعترین خودرو های جهان داشته باشد. همینطور برای تولید این خودرو از یک موتور V8 با حجم 7.4 لیتر به همراه 2 توربو شارژر برای تولید 1600 اسب بخار نیرو استفاده می شود. قیمت این خودرو از 1.6 میلیون دلار شروع می شود و تا 2.2 میلیون دلار نیز میرسد.

طبق تست های انجام شده روی این ماشین توسط Hennessey، این شرکت ادعا می کند که این بیشترین سرعت این ماشین به حدود 484kmh هم میرسد. طبق این ادعا Venom F5 را باید در رتبه ی دوم سریع ترین ماشین های جهان قرار دهیم، البته این ادعا هنوز به صورت رسمی ثبت نشده و روی این ماشین هنوز رکورد گیری رسمی انجام نشده است.

venom f5 یکی از سریع ترین خودرو های جهان

رتبه ی سوم : SSC Tuatara

این خودرو جانشین نسل قبلی HyperCar های شرکت آمریکایی SSC یعنی Ultimate Aero شده است. برای بدنه ی این خودرو از نسخه ی تکامل یافته و بهینه شده ی Aaro استفاده شده است. همینطور برای تولید این خودرو از یک موتور جت V8 با حجم 5.9 لیتر به همراه 2 توربو شارژر برای تولید 1750 اسب بخار نیرو استفاده می شود. در این ماشین از یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک استفاده شده است که به کمک آن نیروی موتور به چرخ های عقب منتقل می شود.

سازندگان این خودرو ادعا می کنند که سرعت این خودرو به 300mph یعنی حدود 482kmh خواهد رسید ولی همانند Venom F5 هنوز رکورد گیری رسمی انجام نشده است. قیمت این خودرو از 1.62 میلیون دلار شروع می شود و تا 1.9 میلیون دلار نیز میرسد.

ssc tuatara یکی از سریع ترین ماشین های جهان

رتبه ی چهارم : Koenigsegg Agera RS

در مورد مشخصات این خودرو، برای تولید آن از یک موتور V8 با حجم 5 لیتر به همراه 2 توربو شارژر برای تولید 1160 اسب بخار نیرو استفاده می شود. نکته ی دیگر در مورد این خودرو این است که تنها 25 عدد از این خودرو تولید شده که قیمت آن ها حدود 2.5 میلیون دلار است.

قبل از بوگاتی شیرون، لقب سریع ترین ماشین جهان برای مدتی متعلق به این خودروی سوئدی بود. این رکورد در سال 2017 در یک پیست بطول 11 مایل در خارج شهر لاس وگاس ثبت شد. در این رکورد گیری سرعت 447 کیلومتر بر ساعت توسط راننده ی شرکت Koenigsegg یعنی Niklas Lilja ثبت شد و رکود قبلی که متعلق به Hennessey Venom GT بود شکسته شد و این رکورد در کتاب گینس ثبت شد.

رتبه ی پنجم : Hennessey Venom GT

آخرین خودروی این لیست ساخت شرکت Hennessey می باشد. Venom GT براساس خودروی Lotus Frankenstein در سال 2014 طراحی شده است. برای تولید این سوپر کار از یک موتور V8 با حجم 7 لیتر به همراه 2 توربو شارژر برای تولید 1244 اسب بخار نیرو استفاده می شود. این اولین خودرو ای است که شرکت Hennessey  به تنهایی و بصورت مستقل تولید کرده است.

در سال 2014 این خودرو در مرکز ثبت رکورد Kennedy، رکورد سریع ترین ماشین جهان که متعلق به بوگاتی ویرون بود را شکست و این رکورد را حدود 2.5mph افزایش داد. البته ثبت این رکورد با انتقاد هایی هم روبرو شد. اکثر این انتقاد ها هم بدلیل این بود که این خودرو تولید بسیار محدود و اندکی داشت و تقریبا یک خودروی سفارشی بحساب می آمد ولی بوگاتی ویرون خودرویی بود که در خط تولید شرکت بوگاتی بصورت مداوم تولید میشد. با وجود همه ی این واکنش ها و انتقاد ها Venom GT توانست رکورد 270.4mph (حدود 435kmh) ثبت کند و نام این خودرو هم در آن سال در کتاب های گینس ثبت شد.

شما بیشترین سرعتی که تجربه کردید چقدر بوده و با چه ماشینی این سرعت را ثبت کردید؟! شما هم می توانید تجربیات تون رو با ما و سایر کاربران در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید. 

در ضمن پر کردن بخش email و نام اجباری نیست.

7 دیدگاه در “سریع ترین ماشین های جهان ، از گذشته تا امروز ؟!

  1. پریسا گفت:

    ۱۴۰ تا با ۲۰۶

  2. ناشناس گفت:

    واقعاً سرعت بوگاتی شیرون باور نکردنی هست

  3. امیررضا گفت:

    واقعا مفید بود👌👌👌

    1. محمد گفت:

      آقای امیررضا شما نظر تخصصی تر نداشتی
      مگه جزوه درسیه که مفید بود

  4. امین محمدلو گفت:

    190 تا با سیلو
    شتاب سیلو بالاست و تو کفی خیلی خوبه
    از موتور 1.5 8 سوپاپ هم قدرت بیشتری نمیشه انتظار داشت ولی نسبت به خودش عالیه
    درکل کیفیت ساخت خوبی داره و ایمنشی هم بالاست فقط یه خورده جاش کوچیکه

    1. محمد گفت:

      آقا امین اگه ناراحتی برو سمند بخر که توش جا بشی

  5. KohanTorabi گفت:

    160 با سوزوکی(ویتارا) تو جاده خارج شهری
    140 با رنو کپچر تو جاده شهری ( بلوار دانشگاه:) )
    که البته اگه جاده اجازه میداد بیشتر هم میرفتم 🙂
    ممنون بابت مقاله 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *