وبلاگ

سریع ترین راه های استعلام خلافی ماشین و پرداخت آن !!

همه ی راه های استعلام خلافی ماشین و پرداخت آن ؟!

تمامی تخلفات رانندگی که برای آن ها قبض صادر می شود بجز قبض های دو برگی و جرایمی که توسط دوربین ها ثبت می شوند، در صورتی که طی 60 روز پرداخت نشوند، مشمول جریمه ی دیرکرد می شوند و مبلغ آن ها دو برابر می شود. در این مقاله می خواهیم راه های مختلفی برای استعلام میزان خلافی ماشین و همینطور پرداخت جرایم رانندگی به شما معرفی کنیم.

استعلام جرایم رانندگی :

راه های مختلفی برای استعلام و مشاهده ی لیست جرایم ماشین وجود دارد، از استعلام آنلاین گرفته تا پیامک و استفاده از USSD. اولین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت، بارکد و شماره VIN درج شده روی کارت ماشین است.

استعلام خلافی ماشین از طریق بارکد کارت ماشین

استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور 120 :

معروف ترین و البته ساده ترین راه برای استعلام و پرداخت جرایم رانندگی و خلافی ماشین سایت راهور 120 است. برای این کار از طریق این لینک وارد سایت راهور 120 شوید، بارکد کارت ماشین و هیمنطور کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید تا لیست تمامی جرایم ثبت شده برای آن پلاک نمایش داده شود.

برای استعلام جرایم رانندگی از طریق سایت راهور باید به 2 نکته توجه کنید. اول این که این سایت برای ip های خارج ایران در دسترس نیست و قبل از ورود به این سایت باید vpn خودتون رو خاموش کنید. نکته ی دوم این که لیست این جرایم با 72 ساعت تاخیر بروز رسانی می شود.

استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ :

برای استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک، تنها کافی است شماره VIN هفده رقمی را به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کنید. بعد از چند لحظه مقدار کل جریمه مربوط به پلاک شما و همینطور تعداد آن ها برای شما پیامک می شود. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که این کد 17 رقمی را بدون فاصله و پشت سرهم ارسال کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق USSD :

یکی از ساده ترین  و سریع ترین راه های مشاهده و استعلام لیست خلافی ماشین استفاده از کد های USSD هستند. با شماره گیری #110* می توانید خلافی خودرو تان را استعلام کنید و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق تلفن :

یکی دیگر از راه های استعلام خلافی ماشین و پرداخت آن استفاده از شماره تلفن 02188288888 است. البته با توجه به فراگیر شدن تلفن های هوشمند و اپلیکیشن های خدماتی، استفاده از تلفن ثابت روش محبوبی برای پرداخت قبوض نمی باشد.

پرداخت جرائم رانندگی و خلافی خودرو :

یکی از بهترین راه های پرداخت خلافی ماشین همان سایت راهور 120 است. در این سایت می توانید لیست تمامی جرایم رانندگی مربوط به خودروتان را مشاهده کنید و نسبت به پرداخت تک تک یا همه آن ها اقدام کنید.

علاوه بر سایت راهور 120، اگر شما شناسه ی پرداخت و قبض داشته باشید، راحت ترین راه استفاده از اپلیکیشن های خدماتی مثل آپ، تاپ و … می باشد. همینطور اگر قبض کاغذی داشته باشید، با استفاده از بارکدخوان موجود در این اپلیکیشن ها به سرعت و طی کمترین زمان می توانید قبض جریمه ی رانندگی خودتون رو پرداخت کنید.

کلام آخر:

با توجه به این که اگر شما طی 60 روز جرائم رانندگی رو پرداخت نکنید مشمول جریمه ی دیرکرد هم می شوید، بهتر است حتما قبل از گذشت 60 روز از تاریخ ثبت جریمه تان آن را از طریق یکی از راه های موجود آن را پرداخت کنید.

شما از چه راه هایی برای استعلام خلافی ماشین تان و پرداخت جریمه هایتان استفاده می کنید؟! در قسمت دیدگاه ها تجربیات رو با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همینطور برای آشنایی با سریع ترین راه های پرداخت عوارض آزادراهی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

2 دیدگاه در “سریع ترین راه های استعلام خلافی ماشین و پرداخت آن !!

  1. سعید مرادی گفت:

    در گذشته برای دریافت برگه خلافی خورو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردید ولی هم اکنون می توانید به راحتی از طریق ایقبض برگه خلافی دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

    1. سلام کاملا درست میفرمایین. وبسایت ها و اپلیکیشن های مختلفی برای پرداخت خلافی و عوارض وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *