وبلاگ

راز نگهداری از ماشین های توربو ؟!

راز نگهداری از ماشین های توربو ؟!

درسته که رانندگی با ماشین های توربو خیلی حس و حال خوبی به راننده میده ولی باید خیلی حواستون به بحث نگهداری از اون ها باشه چون این موتور ها واقعا خیلی سوسولن. توی این مقاله می خواهیم در مورد نگهداری از ماشین های توربو و نحوه استفاده از اونها صحبت کنیم. این 6 نکته رو از دست ندید.

بنزین مرغوب و با کیفیت بزنید

بنزین سوپر از نکات مهم نگهداری از ماشین های توربو

اگر ماشین توربو دار سوار میشید حتما باید حواستون به بنزین باشه ! بهتره که هر چند وقت یکبار بنزین سوپر بزنین. روز هایی ام که بنزین معمولی میزنید حتما از مکمل سوخت و اکتان استفاده کنید ! این موضوع رو حتما جدی بگیرید چون موتور های توربو خیلی زودتر از چیزی که فک میکنین آسیب میبینن.

حتما روغن موتور با کیفیت و مناسب بریزید

یکی از مهم ترین نکاتی که برای نگهداری از ماشین های توربو  و البته هر ماشینی ، باید بهش توجه کنید روغن موتوره ! روغن موتور خوب برای موتور هر ماشینی از نون شب هم واجب تره ! چه به برسه به نگهداری از ماشین های توربو ک خیلی حساس تر از این حرف ها هستن.

حتما از روغن های سنتتیک با گرانروی مناسب استفاده کنید. روغن های 5w30 گزینه های خیلی مناسبی هستن ! حتما به این نکته توجه کنید که روغن موتور رو به موقع و سر وقت عوض کنید. برای مشاهده ی لیست بهترین روغن موتور های موجود در ایران می توانید روی این لینک کلیک کنید!

نرم رانندگی کنید و از رانندگی لذت ببرید.

از رانندگی لذت ببرید و نرم رانندگی کنید

این موضوع که شما با ماشین توربو دارین رانندگی می کنین دلیل نمیشه که همیشه گاز شو تا ته ته بگیرین … ؟! حتما حتما به موقع دنده عوض کنید و موتور ماشین رو تحت فشار خیلی زیادی نگذارید. البته اگه دو بار هم این اتفاق افتاد و تو دور موتور خیلی بالا دنده عوض کردین اشکالی نداره . این ماشین رو گرفتین که ازش لذت ببرین دیگه !!

تعویض بموقع فیلتر روغن و هوا و صافی بنزین

برای نگهداری هرچه بهتر از ماشین های توربو به هیچ وجه این 3 مورد رو شوخی نگیرید. هر موقع که روغن عوض میکنید، حتما به همراه اون فیلتر روغن و فیلتر هوا رو هم عوض کنید. علاوه بر فیلتر ها، بطور میانگین بعد از هر 15-20 هزار کیلومتر رانندگی صافی بنزین هم عوض کنید. برای مشاهده ی لیست انواع فیلتر های هوا و روغن می توانید روی این لینک کلیک کنید!

حتما صبر کنین تا ماشین گرم بشه !!

مثل ماشین های گیربکس اتوماتیک بهتره که قبل از شروع حرکت 1 دقیقه صبر کنید تا ماشین گرم بشه و روغن حسابی تو موتور به گردش در بیاد ! علاوه بر این سعی کنین 5 دقیقه ی اول رانندگی رو با دنده سنگین و آروم رانندگی کنید.

ماشین رو همینجوری خاموش نکن !!

حتمن صبر کنید تا ماشین خنک شه، بعد ماشین رو خاموش کنین

اهمیت نگهداری از ماشین های توربو سوگلی بودنشون اینجا خودش رو نشون میده و شما باید خیلی حواستون به نحوه ی نگهداری از اونها باشه. قبل از این که ماشین رو خاموش کنید به هیچ وجه گاز ندید و حتما چند دقیقه صبر کنید تا فن ماشین چند بار کار کنه و موتور ماشین خنک شه !!

کلام آخر

بزارین یک موضوعی رو خیلی رک و پوست کنده بهتون بگم. موتور های توربو با بابای خودشون هم شوخی ندارن . اگر حواستون به نگهداری از آن ها نباشه، یهو میبینی خیلی راحت 10 میلیون خرج و هزینه رو دستتون میزاره.

البته خیلی هم نگران نباشین اگه شما توی بحث نگهداری موارد بالا رو رعایت کنین هیچ مشکلی برای ماشین شما پیش نمی آید. تازه میتونین از رانندگی با ماشین های توربو کلی لذت ببرین. برای مطالعه نحوه ی نگهداری از ماشین های اتومات می تونین این مقاله رو مطالعه کنید.

یه سوالم از شما دارم ! از بین مکمل های سوختی که تا حالا استفاده کردی کدومش باکیفیت تر بوده ؟! اگه تجربه استفاده از مکمل های سوخت رو داری توی قسمت دیدگاه ها حتما جواب بده تا بقیه هم از تجربیان شما استفاده کنن. در ضمن وارد کردن ایمیل اجباری نیستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *