وبلاگ

همه چیز درباره ی مراکز معاینه فنی ماشین !!

در این مقاله می خواهیم به تمامی سوالات شما درباره ی گواهی معاینه فنی و همینطور مراکز معاینه فنی ماشین پاسخ بدیم. با ما همراه باشید.

مهلت اعتبار برگه های معاینه فنی :

تمامی ماشین هایی که 4 سال از تولید آن ها می گذرد، باید برای اخذ برگه ی معاینه ی فنی، به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند. بنابراین تمامی ماشین های داخلی مدل 94 و قبل تر و همینطور خودرو های وارداتی مدل 2015 و قبل تر برای تردد در معابر و جاده های کشور باید گواهی معاینه ی فنی داشته باشند.

هزینه ی اخذ برگه ی معاینه فنی در سال 99 :

اخذ برگه ی معاینه ی فنی برای خودرو های سواری بنزینی حدود 37 هزار تومان و برای خودرو های سواری دوگانه سوز حدود 48 هزار تومان هزینه خواهد داشت. علاوه بر این ماشین هایی که در تست ها مردود می شوند برای هر بار شرکت دوباره در تست های معاینه فنی باید 8 هزار تومان دیگر پرداخت کنند.

مدارک لازم برای اخذ معاینه فنی :

مدارک لازم برای اخذ معاینه فنی

برای مراجعه به مراکز معاینه فنی باید مدارک زیر همراه تان باشد.

  • کارت ماشین و یا سند خودرو
  • فرم تشخیص عیوب ظاهری (در مرکز معاینه فنی داده می شود.)
نوبت دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی :

برای نوبت گرفتن در مراکز معاینه فنی تهران کافیست وارد سایت ستاد مرکزی معاینه فنی و بخش نوبت دهی شوید. سپس با وارد کردن مشخصات ماشین و شماره همراه تان و همینطور پرداخت هزینه فرایند نوبت دهی را تکمیل کنید. برای انجام این کار به دو نکته توجه کنید. اول این که مرکزی که شما انتخاب می کنید باید ظرفیت خالی داشته باشد. همینطور برای تغییر دادن نوبت و یا انصراف دادن از آن تنها تا 24 ساعت قبل از نوبت تان زمان دارید.

خلوت ترین مرکز معاینه فنی :

برای پیدا کردن خلوت ترین مراکز معاینه فنی باید عدد 1 را به سامانه پیامکی 2000112 ارسال کنید.

معاینه فنی برتر :

تفاوت معاینه فنی معمولی و برتر در دور موتوری است که تست ها در آن انجام می شود. در معاینه فنی برتر تست ها در دور موتور 4000 انجام می شود. برای این کار فقط کافیست به مسئول انجام تست ها این موضوع را اطلاع دهید.

هزینه ی معاینه فنی برتر :

هزینه ی معاینه فنی برتر تفاوتی با معاینه فنی معمولی ندارد. ولی برای ماشین هایی که برگه ی معاینه دارند و می خواهد معاینه ی فنی شان را به معاینه فنی برتر ارتقا دهند باید نصف هزینه ی اخذ معاینه فنی را دوباره پرداخت کنند و در تست ها دوباره شرکت کنند.

ساعت کار مراکز معاینه فنی در سال 99 :

ساعت کار مراکز معاینه فنی در سال 99

ساعت کار مشخصی برای مراکز معاینه فنی ثبت نشده است و بستگی به خود آن مرکز دارد که ساعت کاری را چگونه تعیین کنند. ولی بطور معمول ساعت کاری آن ها از ساعت 7:30 صبح شروع می شود و تا 5 بعدازظهر ادامه دارد.

آدرس مراکز معاینه فنی تهران :

برای مشاهده آدرس مراکز معاینه فنی تهران روی این لینک کلیک کنید.

استعلام اعتبار معاینه فنی خودرو های سبک و سنگین :

برای استعلام و پیگیری گواهی معاینه فنی کافیست روی این لینک کلیک کنید و شماره VIN ماشین تان را وارد کنید تا اطلاعات مربوط به وضعیت گواهی معاینه فنی ماشین تان به شما نمایش داده شود.

جریمه ی نداشتن گواهی معاینه فنی :

جریمه ی نداشتن گواهی معاینه ی فنی، روزی 50 هزار تومان می باشد که هم از طریق دوربین های ثبت تخلف و هم از طریق مامورین راهنمایی و رانندگی ثبت می شود.

کلام آخر :

موضوع دیگری که قبل از مراجعه به این مراکز باید به آن توجه کنید این است که شما باید سعی کنید همان بار اول در تست ها موفق شوید و گواهی را بگیرید تا دیگر هزینه ی بیشتری پرداخت نکنید. برای این کار می توانید مقاله ی چطور در تست های معاینه فنی رد نشویم؟ را مطالعه کنید.

همینطور می توانید نظرات، سوالات و خلاصه هر چیزی که می خواهید را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در ضمن وارد کردن نام و email اجباری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *