وبلاگ

ساده ترین و سریع ترین روش های پرداخت عوارض آزادراهی ؟!

ساده ترین و سریع ترین راه های پرداخت عوارض آزادراهی ؟!

تقریبا 2/3 سالی میشود که در برخی از اتوبان ها و آزاد راه های کشور، ثبت عوارض از طریق دوربین های هوشمند انجام می شود و دیگر به وجود اپراتور برای اخذ عوارض وجود ندارد. نحوه ی عملکرد این سیستم به این گونه است که پلاک ماشین های عبوری از گیت های عوارضی توسط دوربین های هوشمند ثبت می شود. بعد از ثبت شدن پلاک هر ماشین، صاحب خودرو موظف است که نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کند.

پرداخت عوارض در کدام اتوبان های کشور به صورت هوشمند انجام می شود؟

  • تهران – قم
  • کرج – قزوین
  • تهران – ساوه
  • قزوین – زنجان
  • همت – کرج
  • تهران – شمال
  • بندرعباس – بندر شهید رجایی
  • قطعه 4 آزاد راه تبریز – ارومیه

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است؟

مهلت مشخص و ثابتی برای پرداخت عوارض آزاد راهی وجود ندارد. اگر شما بعد از عبور از عوارضی نسبت به پرداخت آن اقدام نکنید، پس از مدتی برای شما پیامک یادآوری ارسال می شود. اگر باز هم عوارض را پرداخت نکنید، پیامک یادآوری دوم برای شما (مالک پلاک) ارسال خواهد شد. درصورتی که بعد از 48 ساعت از پیامک دوم عوارض را پرداخت نکنید، شما مبلغ 30 هزار تومان بخاطر دیرکرد در پرداخت عوارض جریمه خواهید شد. بطور کلی شما حدود 1 ماه برای پرداخت عوارض آزادراهی زمان خواهید داشت.

چه راه هایی برای پرداخت عوارض آزادراهی وجود دارد؟

برای دسترسی سایت ها و اپلیکیشن ها می توانید روی نام آن ها کلیک کنید.

روش های پرداخت آنلاین :

شما می توانید با مراجعه به هر یک از این وبسایت ها نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی خودروتان اقدام کنید.

اپلیکیشن های خدماتی :

با نصب هر یک از این اپلیکیشن ها روی گوشی تان می توانید با وارد کردن پلاک ماشین تان نسبت به پرداخت عوارض آن اقدام کنید.

کسر مستقیم از حساب بانکی :

تنها سایتی که به شما این قابلیت را می دهد که در صورت عبور از گیت های عوارضی، مبلغ عوارض بطور خودکار از حساب شما کسر شود و عوارض پرداخت شود، سایت NSPAY است. با مراجعه به این سایت و ثبت اطلاعات بانکی تان، از این پس عوارض آزادراهی بطور خودکار از حساب شما کسر می شود.

استفاده از برچسب الکترونیکی :

شما می توانید با کلیک کردن روی این لینک وارد سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض بانک مسکن می شوید. با ثبت نام در این سامانه می توانید برچسب الکترونیکی سفارش دهید و مشمول تخفیف 20 درصدی عبور از آزادراه های کشور شوید.

بعد از سفارش این برچسب و نصب آن روی شیشه ی جلو خودرو شما فقط کافیست حسابتان را شارژ کنید. بعد از آن، هر بار که از گیت های عوارضی عبور می کنید، عوارض آزادراهی بطور خودکار از حساب متصل به برچسب کسر می شود.

کد دستوری USSD :

شما می توانید با استفاده از کد دستوری #8*720* میزان بدهی مربوط به پلاک خودرو تان را استعلام کنید و با وارد کردن اطلاعات بانکی تان، نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کنید.

پرداخت های گروهی :

برای سازمان ها و اداراتی که چندین خودرو دارند و آن ها در آزادراه های کشور تردد می کنند، سایت های NSPAY.ir و cpay.ir قابلیت پرداخت گروهی را فراهم کرده اند.

کلام آخر :

در این مقاله ما سعی کردیم ساده ترین و البته سریعترین راه های پرداخت و استعلام عوارض آزادراهی را به شما معرفی کنیم. راه های دیگری مثل استفاده از خودپرداز ها و همینطور کارت های اعتباری آنی رو نیز برای پرداخت عوارض وجود دارند ولی از نظر زمانی کمی وقت گیرند.

شما از چه راه هایی برای پرداخت عوارض آزادراه ها استفاده می کنید؟ در قسمت دیدگاه ها با ما همراه باشید و نظرات و تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید. همینطور برای آشنایی با سریع ترین راه های استعلام خلافی خودرو می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *