وبلاگ

چرا نباید با لاستیک پنچر حتی 1 متر هم حرکت کنیم ؟!

چرا نباید با لاستیک پنچر حتی 1 متر هم حرکت کنیم ؟!

احتمالا شما در خیابان ها ویا جاده ها دیده اید که یک خودرو یکی از لاستیک هایش پنچر شده است و بدون این که این لاستیک را عوض نکرده باشد، به مسیر خودش ادامه می دهد. در این مقاله می خواهیم باهم بررسی کنیم که انجام این کار چه خسارتی به خودروی شما وارد می کند و باهم دلایل اینکه، چرا اصلا نباید با لاستیک پنچر حرکت کنید را باهم بررسی کنیم.

نشانه ها و علائم پنچر شدن لاستیک :

علائم پنچر شدن لاستیک ها

در ابتدای این مقاله با هم نشانه های و علائم پنجر شدن لاستیک ها را به شما معرفی می کنیم و در نهایت تاثیر و خسارت هایی که به خودرویی که با لاستیک پنجر حرکت می کند وارد می شود را با هم بررسی می کنیم.

لرزش لاستیک ها :

یکی از ساده ترین و مشهود ترین نشانه های پنچر شدن لاستیک ها، لرزش لاستیک ها و همینطور شنیدن صدای کشیده شدن لاستیک روی سطح زمین و آسفالت جاده است. در این مواقع فرمان خودرو کمی منحرف می شود و کنترل ماشین سخت می شود.

لغزش و انحراف خودرو به سمت چپ و راست :

فرض کنید شما مثل همیشه در حال رانندگی هستید ولی ناگهان بدون دلیل خاصی خودرو شما منحرف می شود ویا ماشین نسبت به گذشته بسیار می لغزد. وقتی که شما در چنین شرایطی قرار می گیرید احتمالا لاستیک خودروی شما پنچر شده است. در این مواقع سعی کنید در یک جای مناسب پارک کنید و لاستیک ها را بررسی کنید.

سفت شدن فرمان :

سفت شدن فرمان از نشانه های حرکت با لاستیک پنچر

یکی دیگر از علائم و نشانه های پنچر شدن لاستیک ها، سفت شدن ناگهانی فرمان و همینطور سخت شدن کنترل کردن خودرو است. در این مواقع نیز بهتر است شرایط لاستیک های خودروتان را چک کنید.

در ادامه، خسارات ناشی از حرکت خودرو با لاستیک پنچر را باهم بررسی می کنیم.

خسارات ناشی از حرکت خودرو با لاستیک پنچر :

بسیاری از راننده ها وقتی لاستیک خودرو شان پنچر می شود، ترجیح می دهند با همان لاستیک به مسیرشان ادامه دهند تا به یک تعمیرگاه ویا یک آپاراتی برسند. اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که خسارتی که از طریق این کار به شما وارد می شود خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. الان برخی از صدماتی و آسیب هایی که این کار به خودرو و لاستیک شما وارد می کند را با هم بررسی می کنیم :

  • تقریبا مهمترین آسیبی که به خود لاستیک وارد می شود، آسیب رسیدن به آج های درون لاستیک است. این آسیب می تواند تا حدی باشد که دیگر نتوانید لاستیک را تعمیر کنید و مجبور شوید کلا لاستیک را تعویض کنید و یک لاستیک جدید بخرید. برعکس، اگر شما در همان لحظات اولیه لاستیکی که پنچر شده است را تعویض کنید، به احتمال بسیار زیاد، در زمان خیلی کوتاهی لاستیک شما پنچرگیری می شود و آسیب بسیار کمی به آن وارد می شود.
  • وقتی که شما با لاستیک پنچر به مسیرتان ادامه می دهید، قسمت دیگری از خودرو که آسیب می بیند رینگ های خودرو است. این آسیب می تواند تا حدی جدی باشد که حتی رینگ شما تغییر شکل دهد و خمیده شود.
  • قسمت دیگری که با این کار درگیر می شود بلبرینگ ها و سیستم تعلیق خودرو است. با توجه به لرزش های زیادی که لاستیک پنچر ایجاد می کند، در صورتی که این لرزش ها ادامه داشته باشد به کمک فنر ها و بلبرینگ ها آسیب جدی می رسد و هزینه های زیادی برای شما خواهد داشت.
  • آخرین و شاید جدی ترین آسیبی که به شما و خودروتان می تواند وارد شود و شما را تهدید می کند، ترکیدن لاستیک است. حتما باید این موضوع را جدی بگیرید!!

جمع بندی مطالب :

حتما لاستیک پنچر را تعویض کنید

تقربیا برای همه راننده ها پیش آمده است که لاستیک خودروشان پنچر شود. مهمترین کاری که شما باید در این شرایط انجام دهید این است حتما در یک مکان مناسب توقف کنید و تایر را تعویض کنید تا از آسیب های جدی که به شما و خودرو ممکن است وارد شود جلوگیری کنید. البته باید وسایل و ابزار مورد نیاز برای این کار و از همه مهمتر زاپاس سالم با فشار باد مناسب در خودرو تان شما وجود داشته باشد. ما در این مقاله ما همه وسایلی که در خودرو تان باید وجود داشته باشد را به شما معرفی می کنیم، در صورت نیاز می توانید آن را مطالعه کنید. همینطور در قسمت دیدگاه ها می توانید تجربیات خودتون رو با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *