وبلاگ

وسایل ضروری که همیشه باید در خودرو باشند !

وسایل ضروری که همیشه باید در خودرو باشند !

یکسری ابزار و وسایل ضروری وجود دارند که باید در تمامی خودرو ها وجود داشته باشند. مهم نیست که مسافتی که با خودرو تان طی می کنید چقدر است، چه سفر کوتاه داخل شهری باشد ویا یک سفر بین شهری طولانی مدت، این وسایل باید داخل خودروی شما قرار داشته باشد تا در صورت بروز مشکل به کمک شما بیایند. در این مقاله ما وسایل ضروری و مهمی را به شما معرفی می کنیم که اغلب آن ها بسیار ساده اند و هزینه ای برای شما ندارند ولی وجود آنها در خودروی شما در هنگام بروز سختی ها بسیار به شما کمک می کند.

چراغ قوه :

امروزه تقریبا تمامی موبایل ها چراغ قوه دارند ولی شاید شما در شرایطی باشید که به شارژ گوشی تان نیاز دارید ویا شارژر همراه تان نیست. در این مواقع وجود چراغ قوه بسیار به شما کمک میکند. فرض کنید شب است و ماشین تون خراب شده است، اینجاست که چراغ قوه بکار شما می آید.

آب :

در صندوق عقب خودروی شما همیشه باید یک دبه آب تمیز وجود داشته باشد. مهم نیست در چه فصلی از سال رانندگی می کنید و یا به کجا می روید، از حمل کردن یک دبه آب 4 لیتری هیچوقت ضرر نمیکنید.

آچار چرخ، جک و زاپاس :

آچارچرخ، جک و زاپاس

در مواقعی که لاستیک شما پنچر می شود، این وسایل ضروری باید حتما در خودرو شما وجود داشته باشد تا بتوانید لاستیک را عوض کنید و بتوانید سفر تان را ادامه دهید. حتما حواستان باشد که فشار باد لاستیک زاپاس تان تنظیم باشد.

اسپری پنچر گیری :

با توجه به وضعیت بد برخی از جاده های کشور و وجود چاله های فراوان در آن ها، احتمال پنچر شدن یا آسیب دیدن به تایر خودرو شما وجود دارد. در مواقعی که نمی توانید خودتان زاپاس را با تایر آسیب دیده عوض کنید ویا زاپاس ندارید، این اسپری به شما کمک میکند که درز های ایجاد شده در قسمت آسیب دیده را پوشش دهید و خودتان را به نزدیک ترین مکانیکی برسانید.

جعبه کمک های اولیه :

جعبه کمک های اولیه از وسایل ضروری خودرو

یکی دیگر از وسایل ضروری که حتما باید داخل خودرو شما وجود داشته باشد، جعبه ی کمک های اولیه است. همراه داشتن باند، چند عدد گاز استریل، قرض مسکن، چند عدد چسب زخم و … در ماشین تان در مواقع ضروری به کمک شما می آید. ممکن شما در جایی باشید که دسترسی به درمانگاه نداشته باشید ویا فاصله ی زیادی تا اولین مرکز درمان داشته باشید.

فیوز :

فیوز یکی از قطعات مصرفی خودرو است که باید بصورت دوره ای آن ها را چک کنید. خراب شدن یکی از فیوز های خودرو شما باعث می شود تا یکی از بخش های خودروی شما از کار بیفتد و یا حتی ممکن است باعث شود خودروی شما روشن نشود. هرچه سن ماشین شما بیشتر باشد احتمال خراب شدن فیوز ها نیز افزایش می یابد. بهتر است چند فیوز با آمپر های مختلف در خودرو تان وجود داشته باشد تا در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنید.

کابل باتری به باتری :

به هر دلیلی ممکن است باتری خودروی شما به شارژ نیاز داشته باشد ویا به اصطلاح خودوری شما باتری خالی کرده باشد. در این مواقع کابل باتری به باتری به کمک شما می آید. کابل باتری به باتری جزو وسایل ضروری است که باید در خودرو شما وجود داشته باشد. هنگام خرید این وسیله دقت کنید که حتما کیفیت خوبی داشته باشد که برای شما مشکلی ایجاد نکند.

مثلث خطر شبرنگ :

مثلث خطر از وسایل ضروری خودرو

اگر خودروی شما به هر دلیلی خراب شود و قادر به حرکت دادن آن نباشید، داشتن مثلث خطر به شما کمک می کند تا به سایر راننده هشدار دهید. این وسیله را در 150 متری محل توقف تان قرار دهید تا سایر راننده ها با احتیاط از کنار شما عبور کنند و مشکلی از این بابت برای شما وجود نیاید.

سایر وسایل :

با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن سفر می کنید ویا شرایطی خودروی شما دارد، وسایل دیگری نیز به کمک شما می آید. اگر در مناطق کوهستانی سفر می کنید، حتما زنجیر چرخ باید همراهتان باشد. همینطور وجود یک کپسول آتش نشانی کوچک در خودرو در مواقع ضروری به شما کمک بسیار زیادی می کند. آخرین وسیله ای که می خواهم به شما معرفی کنم، ابزارک های چندگانه هستند که جای زیادی نمیگرند ولی در مواقع ضروری بیشتر ابزار هایی که نیاز خواهید داشت در اختیار شما قرار می دهد.

کلام آخر :

وسایل و ابزاری که در این مقاله به شما معرفی کردیم، اکثرا وسایل ساده و البته ضروری ای بودند که تهیه کردن آن ها هزینه ی زیادی برای شما ندارد و وقت زیادی از شما نمیگیرد، ولی در مواقعی که به مشکل می خورید به کمک شما می آیند. آخرین نکته ای به آن توجه کنید این است که در سفر های طولانی مدت حتما پول نقد، خوراکی و پاور بانک همراهتان باشد و باک ماشینتان را پر کنید. اگر قصد سفر با خودرو دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا هیچ نگرانی ای از بابت ماشین تان در سفر نداشته باشید. همینطور اگر مورد دیگری به ذهن شما می رسد ویا تجربه ی جالبی در این زمینه دارید حتما در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *